من انقلابی‌ام

بهار نارنج

من انقلابی‌ام

بهار نارنج

من انقلابی‌ام

« من اصرار دارم این منطقه را «غرب آسیا» بگویم، نه خاورمیانه. تعبیر خاور دور، خاور نزدیک، خاور میانه درست نیست. دور از کجا؟ از اروپا. نزدیک به کجا؟ به اروپا. یعنی مرکز دنیا اروپاست؛ هر جائی که از اروپا دورتر است، اسمش خاور دور است؛ هر جا نزدیکتر است، خاور نزدیک است؛ هر جا وسط است، خاورمیانه است! این تعریفی است که خود اروپائی‌ها کردند؛ نه، ما این را قبول نداریم. آسیا یک قاره‌ای است؛ شرقی دارد، غربی دارد، وسطی دارد؛ ما در غرب آسیا قرار داریم. بنابراین منطقه‌ی ما اسمش منطقه‌ی غرب آسیاست، نه منطقه‌ی خاورمیانه. »
بیانات حضرت آقا در دیدار اساتید دانشگاه‌
۱۳۹۱/۰۵/۲۲
--------------------------------------------
وبلاگ دوم بنده:
رسانه انقلابی (افتخار بدید)
rasane-enghelabi.blog.ir

نویسندگان

"مذاکره" شعر جدید رضا احسان پور (طناز)

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ق.ظ

چشم امید ملّت ایران، مذاکره
حتّی شده است باور و ایمان، مذاکره

دی شیخ با چراغ همی گشت در ژنو
کز پنج و یک ملولم و دیوان مذاکره،

اصلاً بلد نبوده و هرگز نمی‌کنند
یک بار مثل بچّه‌ی انسان، مذاکره

گفتم که: شیخ! خانه خراب است، مانده‌ای،
در فکر نقش‌بندی ایوان؟ (مذاکره؟)
º
ارسال کرد شیخ، پیامی ظریف که:
یک ذرّه هم نرفته به بهمان، مذاکره

ای بی سواد و بی خبر از حُسن "جان کری"
دارد چقدر سود به قرآن، مذاکره

وقتی کنار "اشتون‌"م انگار... بگذریم!
گاهی گرفته حالت عرفان، مذاکره

تا زیر چشم در گل تحریم مانده‌ایم
راه خروج از این همه بحران، مذاکره

دم‌های این گروه، مسیحایی است ها!
روحی به جسم مردم بی جان، مذاکره

تشدید مشکلات جوانان، مقاومت
پایان مشکلات جوانان، مذاکره

تولید و خودکفایی ملّی بهانه‌اند
تنها دلیل رونق و عمران، مذاکره

ترمیم جای زخم سفارت گرفتن و
بهبود و دیپلماسی جبران، مذاکره

در شرق و غرب، بحث دراز مذاکره است
حتّی رسیده تا ته کیهان، مذاکره

بدبختِ ماتِ هسته! به آزادگی مناز
هست ای عمو برای تو دکّان، مذاکره


هی راست می‌روی چپکی نطق می‌کنی
حس می‌کنم که با خود شیطان، مذاکره،

دارم؛ بیا و بگذر از این موضع خشن
بی فایده است همره جولان، مذاکره

ما اهل اعتدال و شما اهل اغتشاش،
هستید و کرده‌اید پریشان، مذاکره

سهراب در نبرد نمی‌گشت خط خطی
می‌کرد اگر که رستم دستان، مذاکره

هر جا که گلّه‌ای تلفاتش اصولی است
کرده است گرگ با سگ و چوپان، مذاکره

پس بیخیال عزّت ملّی، نمی شود،
کرد این زمانه ساده و آسان، مذاکره

باید به ساز غرب برقصیم تا شود
رقصی چنین میانه‌ی میدان، مذاکره


رضا احسان پور

نظرات  (۷)

زیبا بود
پاسخ:
الحمدلله
۰۳ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۲ سید حسین حسینی
سلام خوشحال میشم به وبلاگ عکاسی بنده سر بزنید
پاسخ:
سلام علیکم
ان شاء الله
۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۰۳ الفــ میمــ
خیلی زیبا بود!!
پاسخ:
ممنونم
خیلی عالی بود...
پاسخ:
تشکر می کنم
۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۱۰ علیرضا صالحی نژاد
بدک نبود
به به به ...
جدای از مضامین سیاسیش عجب شعر قشنگی بود

( به انضمام مطالب سیاسی اش قشنگتر ... بماند بقیه اش)
۰۳ فروردين ۹۴ ، ۰۳:۳۳ میثم حسینی خو
ممنون میشم اگه به سوالی که تو وبلاگم کردم جواب بدید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی